Charity 2022

ROTARY Køge Nord samler ind til foreningen Børns Voksenvenner

Rotary Køge Nord afholder den 20. maj 2022 Danmarksmesterskabet i Rotary-golf.

Formålet er at støtte en frivillig og humanitær forening eller organisation, som yder en ekstraordinær indsats til fordel for børn.

Overskuddet fra arrangementet går ubeskåret til den pågældende forening/organisation.

Valget er faldet på foreningen Børns Voksenvenner, som beskriver sig selv således på deres hjemmeside:

Børns Voksenvenner skaber venskaber mellem børn, der savner en ekstra fortrolig voksen og rollemodel, og frivillige voksne med de rette menneskelige kompetencer samt tid og lyst til at gøre en forskel for et barn…

Et venskab gennem Børns Voksenvenner giver børn øget selvværd og mod på nye udfordringer”

Rotary Køge Nord mener, at det er vigtigt at støtte op om dette formål, da alt for mange børn i Danmark desværre ikke kender ret mange voksne, ud over f.eks. deres mor. Børn, der vokser op med ingen eller kun én forælder, er hårdere ramt end andre. Samkvem med faderen er ofte umuligt, og bedsteforældrene bor måske langt væk.

Derudover kan børn med både en mor og far også have behov for hjælp til at snakke med en voksenven. For selv om man har både en mor og far, er det desværre ingen garanti for, at børnene har den nødvendige trivsel.

Mange børn lever et indelukket, isoleret og ensomt liv. Derfor vil vi gerne gøre en indsats for at hjælpe disse børn med et bedre liv.

Derfor har vi følgende opfordring: ”Hjælp os med at hjælpe andre” Børns Voksenvenner Køge har 10 års jubilæum i 2022, hvilket skal fejres med et stort arrangement på Kulturtorvet i Køge. Fejringen bliver et offentligt arrangement med fokus på aktiviteter for børn.

Vil du vide mere om Børns Voksenvenner, klik her